Reakcje alergiczne po szczepionce Pfizera

Wielka Brytania: odnotowano dwa przypadki gwałtownych reakcji alergicznych po podaniu szczepionki na koronawirusa.

W Wielkiej Brytanii 8 grudnia rozpoczęto szczepienia preparatami wypuszczonymi przez amerykańskiego giganta farmaceutycznego Pfizer/BioNTech.  Pojawiły się informacje o silnych reakcjach alergicznych spośród dwóch z zaszczepionych osób. Władze Brytyjskiej Agencji Regulacyjnej ds. Leków i Opieki Zdrowotnej (MHRA) rekomendują, by osoby które w przeszłości wykazywały podobne objawy, stosowały środki ostrożności.

Zgodnie z brytyjską Narodową Służbą Zdrowia (NHS), u dwóch z zaszczepionych osób, pracownika medycznego oraz seniora, po podaniu preparatu odnotowano objawy wstrząsu anafilaktycznego. Dzięki otrzymanemu zastrzykowi z adrenaliną ich stan się unormował. Obydwoje w przeszłości wykazywali silne reakcje alergiczne.

Po otrzymaniu raportu Pfizera władze MHRA wydały rekomendację do personelu medycznego, by powstrzymać się od podawania szczepionki pacjentom, u których w przeszłości występowały gwałtowne reakcje alergiczne na m. in. produkty spożywcze. 9 grudnia na posiedzeniu komisji głos w tej sprawie zabrała June Rain, dyrektorka naczelna Brytyjskiej Agencji Regulacyjnej ds. Leków i Opieki Zdrowotnej. "Podczas intensywnych badań klinicznych nie odnotowano takich przypadków. Jeśli potrzebne jest zaostrzenie zaleceń, bezzwłocznie to ogłoszę." – podkreśla.

Autor: 
Magdalena Duch

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
4 + 10 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.