Ponad połowa ludzi na świecie używa mediów społecznościowych

Jak podaje badanie We Are Social, Covid pobudził również handel elektroniczny. W 2020 wzrost liczby użytkowników mediów społecznościowych był najbardziej znaczący w porównaniu z trzema poprzednimi latami, podaje agencja We Are Social w tworzonym we współpracy z platformą Hootsuite corocznym raporcie „Digital Report”. 4,2 miliarda ludzi jest użytkownikami mediów społecznościowych co stanowi 53% ludności Ziemi.

Zanotowano roczny wzrost tej wartości w wysokości 13% (490 milionów nowych użytkowników). Badanie opiera się na dość szerokiej definicji mediów społecznościowych, zaliczając do nich Whatsapp i Facebook Messenger.

Internauci twierdzą, żę spędzają w nich 2,25 godzin dziennie (ta dana jest stała z roku na rok). Dla Francji ta wartość to 1,41 godziny. Skrajne wartości należą do Filipińczyków, spędzających średnio 4,15 godzin dziennie w mediach społecznościowych i Japończyków, ze średnią poniżej godziny dziennie

Facebook i Google na czele

Facebook pozostaje najczęściej używaną platformą świata, zaraz za nim plasują się YouTube i Whatsapp. Wśród pięciu najpopularniejszych cyfrowych platform, aż cztery należy do Facebooka. Na świecie każdy internauta od 16. do 64. roku życia posiada średnio 8,4 różnych kont w mediach społecznościowych (we Francji to 6,8).

Obecnie 4.66 mliarda ludzi na świecie używa internetu. Jest to wzrost o 316 milionów (7,3%) w porównaniu z poprzednim rokiem i stanowi 59,5% ludności Ziemi.

Czas spędzany online wzrósł. Przeciętny internauta spędza około 7 godzin dziennie w sieci (5.37 dla Francji).

Kolejna ciekawa informacja najczęściej odwiedzane strony internetowe w grudniu 2020. Według cytowanych w badaniu danych Semrush, Google jest na czele rankingu z 2.995 miliardami wejść naswojąwyszukiwarkę i 1947 miliarda na platformę YouTube. Za nimi uplasował się Facebook (1794 miliarda wejść) Twitter i Instagram. Na szóstym miejscu znajduje się Wikipedia (2.291 miliarda) – wolna encyklopedia, która obchodzi właśnie swoje 20. urodziny, i jest jedyną stroną non-profit wśród 20 najczęsciej odwiedzanych stron.

Handel elektroniczny silnie wzrósł w zeszłym roku, co We Are Social-Hootsuite tłumaczy pandemią Covid-19. Prawie 77% internautów w wieku 16-64 lat, deklaruje, że dokonuje przynajmniej jednego zakupu przez internet na miesiąc.

Najwięcej zysków w skali globu w 2020 przyniosła branża modowa i kosmetyczna. To pierwszy raz, odkąd agencja prowadzi swoje badania, gdy branża turystyczna nie znajduje się na pierwszym miejscu. Jest to oczywiście związane z lockdownem. Artykuły żywnościowe i te związane z jakością życia doznały najbardziej dynamicznego wzrostu.

Tlumaczył Bazyli Chara

Autor: 
Thierry Noisette
Źródło: 

nouvelobs.com

Komentarze

Wysłane przez LbgSmevy (niezweryfikowany) w
buy viagra without,prescription <a href="http://genqpviag.com/#">viagra online singapore</a> buy viagra http://genqpviag.com/ - viagra over night delivery ’

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
6 + 9 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.